Kompetansenettverkene våre skal sikre vi at har og er de ledende fagekspertene i bransjen. Det skjer gjennom enhetlig utvikling og forvaltning av fag og beste praksis.
Vi skal levere løsninger som er solide, bærekraftige og innovative, og som tar i bruk ny teknologi og digitale løsninger. Gjennom vår brede fagkompetanse sikrer vi at våre leveranser møter de krav og forventinger som samfunnet og kundene har til oss.
Nettverkene skal styrke den faglige samhandlingen og kompetanseutviklingen på tvers av linjeorganisasjon, geografi og forretningsområder. Samtidig skal de være muliggjørere av selskapet sine strategiske ambisjoner og mål. Ved bruk av metodikken DUSE (Dele, Utvikle, Standardisere på mest mulig Effektiv måte) skal kompetansenettverkene lette tilrette for enhetlig og riktig kvalitet på våre leveranser.
Vi har rundt tyve store og små kompetansenettverk i selskapet, som dekker alle fagområder. De største nettverkene har nærmere 600 medlemmer og de minste rundt 20. Hvert nettverk har både administrativ leder, nestleder og faglig leder. Sistnevnte har ansvaret utviklingen av kompetansen innen sitt fagområde, på tvers i hele selskapet.
Alle medarbeidere blir automatisk meldt inn i et fagnettverk når de blir ansatt hos oss, utfra fagbakgrunn og utdanning.
Nettverksmedlemmene er aktive på ulike faglige arenaer for å dele og spre sin kompetanse, både internt og eksternt. Internt deltar de på nettverkssamlinger, fagdager og frokost-/lunsjmøter med ulike temaer innen fagområdet. Våre fageksperter blir også benyttet som foredragsholdere på ulike eksterne fagkonferanser og -seminarer, og bidrar med sin ekspertise til fagartikler og forskningsprosjekter.