BLINK-festivalen i Sandnes. Foto: BLINK / Atle Mork Oftedal

Full rulle under BLINK-festivalen i Sandnes. Foto BLINK / Atle Mork Oftedal

Braker løs i Sandnes

Onsdag 31. juli er det igjen duket for BLINK-festivalen. Her møtes skiskyttere og langrennsløpere i verdenseliten til konkurranser i utfordrende løyper. Multiconsult er en nok en gang hovedsponsor til det tradisjonsrike skiarrangementet

31. juli 2024

BLINK-festivalen er Norges største sommerskifestival i langrenn, skiskyting og langløp, i tillegg til en folkefest med konserter, gratis bylunsj og KidCamp. Konkurransene gjennomføres gjennom fire dager i Sandnes, Lysefjorden og Gjesdal i Rogaland fylke. Festivalen ble første gang arrangert i 2006 og Multiconsult har vært med hele veien som en sentral samarbeidspartner.

Spiss møter bredde

I løpet av de snart 20 årene som Blink-festivalen har vært arrangert, har konkurransene fått stadig større prestisje blant verdenstoppen i begge idrettsgrener. I år stiller så å si et fulltallig norsk landslag i både langrenn og skiskyting. I tillegg kommer landslags- og eliteløpere fra nesten 20 andre nasjoner. Fra Ski Classics kommer alle de store profflagene, med nesten rubbel og bit av sine største kanoner.

BLINK-festivalen er unik. Foruten å møte mange av verdens beste utøvere innen sine grener, er dette et arrangement for talenter i alle aldre – og i tett samspill med lokalsamfunnet. I Multiconsult skapes verdier nettopp ved å kombinere spisskompetanse med bredde – og hvor samspillet med kundene er sentralt for å levere riktig kvalitet.

– Stjernene i idretten tiltrekker seg nye talenter. På samme måte er våre fag-enere attraktive for bransjens beste talenter. Talentene er fremtiden og bidrar med nye verdifulle tanker inn i selskapet. Selskapet ser derfor verdien med at BLINK-festivalen er et møtepunkt hvor fremtidens enere får møte verdens aller beste utøvere. BLINK-festivalen oppleves derfor også å være en veldig god match for Multiconsult og et riktig sted å være hovedsamarbeidspartner, sier Gaute Christensen, kommunikasjonsleder i Multiconsult.

BLINK-festivalen - Langløp. Foto: BLINK / Tonja Hjollo
BLINK-festivalen. Foto: BLINK / Tonja Hjollo

Kontinuerlig utvikling

BLINK-festivalen har opparbeidet seg en unik posisjon som noe større enn bare et idrettsarrangement. For personene bak BLINK er det også viktig at arrangmenetet skal bidra til regional utvikling i tett samarbeid med lokalt næringsliv og arrangørkommunene.

– Arrangørens evne til hele tiden å utfordre seg selv og bringe inn nye perspektiver i utviklingen av BLINK er imponerende. De er også veldig lydhøre på samarbeidspartneres ønsker og forslag. Målet er kontinuerlig å skape et enda bedre produkt og merverdi for både utøvere, publikum, samarbeidspartnere, nærlingsliv og regionen som sådan. Det å utfordre det etablerte og hele tiden tørre å tenke litt større for å skape merverdi, er noe som er direkte overførbart med hvordan Multiconsult opererer, sier Christensen.

Les mer om BLINK-festivalen på https://www.blinkfestivalen.no/