Avdelingsleder Møre og Romsdal

Møre og Romsdal ble etablert som en egen avdeling i 2022 for å forsterke områder vi allerede var gode på, samtidig som vi ønsket å utvide tjenesteområdene våre. Med 30 dyktige medarbeidere fordelt på kontorene i Ålesund og Molde var Multiconsult allerede godt etablert i regionen.  

Kontorsted
Ålesund
Søknadsfrist
14. april 2024
Kontaktpersoner

Merete Kvidal
Direktør
tlf: 952 63 887

Søk på stillingen

Møre og Romsdal ble etablert som en egen avdeling i 2022 for å forsterke områder vi allerede var gode på, samtidig som vi ønsket å utvide tjenesteområdene våre. Med 30 dyktige medarbeidere fordelt på kontorene i Ålesund og Molde var Multiconsult allerede godt etablert i regionen.  

I dag er vi stolte av å ha et av Norges fremste og mest komplette fagmiljøer innen prosjektering og rådgivning.  

Nå søker vi deg som trigges av å videreutvikle høykompetente medarbeidere, og bidra til en positiv samfunnsutvikling. Er det deg vi ser etter?  

Om rollen:  

Som avdelingsleder vil du ha en sentral og viktig lederrolle for fagområdene prosjektledelse, bygg og anlegg, natur og miljø, og geofag. Du vil også inngå i ledergruppen til forretningsenheten Multiconsult Midt med kontorer i Trondheim (regionkontor), Steinkjer, Mo i Rana og Bodø – i tillegg til Ålesund og Molde.

Stillingen er en spennende mulighet for deg som ønsker å bruke din fagkompetanse og lederegenskaper til å utvikle og synliggjøre en avdeling i et av Norges sterkeste fagmiljøer.  

Dine arbeidsoppgaver vil i stor grad bestå av:    

  • Lede avdelingens salg og markedsarbeid i tett samhandling med resten av organisasjonen
  • Realisere og videreutvikle selskapets strategi for Møre og Romsdal
  • Lede avdelingens viktigste oppdrag
  • Personalansvar for seksjonsledere i avdelingen og ansvar for utvikling av avdelingens øvrige medarbeidere i samarbeid med egen ledergruppe
  • Budsjett- og resultatansvar for egen avdeling
  • Arbeide i rådgiveroppdrag, særlig tidligfase 

Stillingen rapportere til direktør for forretningsenheten Multiconsult Midt.  

Hvem er du? 

Først og fremst har du et brennende engasjement for bærekraft og samfunnsutvikling – akkurat som oss! 

Som person trives du i et arbeidsmiljø med fokus på god planlegging, organisering og gjennomføring. Vi verdsetter kompetanse- og erfaringsdeling på tvers, og håper du deler vårt syn på at de riktig gode resulatene kommer av godt samarbeid med andre. I tillegg til å evne å skape engasjement og samspill, er du tydelig i måten du kommuniserer på. Som leder har du et kommersielt fokus og trives med strategisk markedsarbeid. Du holder deg faglig oppdatert og deltar gjerne på relevante og viktige arenaer for å følge med på markedsutviklingen og «siste nytt». Videre trives du blant likesinnede og knytter raskt bånd med menneskene du møter, og som et resultat blir du raskt en fortrukken sparringspartner for både kollegaer og eksterne stakeholdere. 

I tillegg besitter du følgende egenskaper og kompetanser:  

  • Evnen til å tenke langsiktig og jobbe strukturert mot tydelige mål
  • Relevant ledererfaring som du ønsker å videreutvikle
  • Kunnskapene som skal til for å sikre god lønnsomhet
  • Interesse og innsikt i markedet som vi jobber innenfor
  • Erfaring fra tilbudsarbeid, og vet hva som skal til for å at vi skal vinne oppdrag som gir ønsket posisjon og utvikling
  • Tidligere erfaring med oppdragsansvar og er komfortabel med å skulle være oppdragsansvarlig for deler av oppdragsporteføljen til avdelingen

Det kan gi deg en fordel om du er utdannet ingeniør med erfaring fra rådgiverbransjen, men det er ikke et krav.  

Gode kommunikasjonsegenskaper på norsk, både muntlig og skriftlig, er en forutsetning.  

 

Er du nysgjerrig på denne muligheten? Da vil vi gjerne høre fra deg! 

For mer informasjon eller en uforpliktende prat om stillingen, ta gjerne kontakt med direktør for forretningsenhet Midt, Merete Kvidal, på tlf. 95263887. Søknadsfristen er 14. april, men vi vil vurdere kandidater fortløpende.  

 

I Multiconsult kan vi tilby deg mye, men først og fremst:  

  • Spennende og langsiktige karrieremuligheter. Alle medarbeidere i Multiconsult har en egen mål- og utviklingsplan med tilpassede kompetanseutviklingstiltak i tråd med ønsket karrierevei og –utvikling   
  • En god balanse mellom arbeid og fritid  
  • Et inkluderende og sosialt arbeidsmiljø 
  • Bedriftsidrettslag med varierte tilbud, ulike sosiale arrangementer og avdelingsturer  
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger 
  • En medeierskapsordning som blant annet inkluderer et årlig aksjekjøp- og aksjespareprogram 
  • Fem ukers ferie, fri i romjulen og i påsken samt fleksibel arbeidstid  
  • Et bredt utvalg av firmahytter 

  

Ytterligere informasjon:    

Før ansettelse i Multiconsult vil du bli bedt om å fremlegge gyldig bevis på bestått høyere utdannelse, herunder fagbrev, bachelor-, master- og doktorgrad. Vi anbefaler derfor at du legger ved disse dokumentene i søknaden din. Med gyldig bevis menes fagbrev og vitnemål. Er hele, eller deler av, utdanningen din gjennomført i utlandet kan du bli bedt om å legge frem bevis på HK-dir.-godkjent utdanning (Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse). Les mer om automatisk og profesjonsgodkjenning av utdanning her.

Videre gjør vi oppmerksomme på at arbeidsspråket i Multiconsult er norsk. Våre prosjekter krever god forståelse for norske regelverk og prosedyrer, og det er derfor en forutsetning at du behersker språket, både muntlig og skriftlig, med mindre noe annet er spesifisert i stillingsutlysningen.    

Multiconsult forbeholder seg muligheten til å gjennomføre sikkerhetsmessig bakgrunnssjekk før ansettelsen.

Søk på stillingen